Wednesday, July 29, 2015

TRIP TO JAPAN: Fuji-san and Shibuya (Hapineko Cafe)

Day 7(21/10/2013)

Encik Fuji-san
     Oh hello ladies n gentlemen.. Hahaa,, lama betul nak amik masa nak update blog ni. Kemalasan melanda. Ok, hari ke 7 ni aku pergi berjalan kat encik Fuji-san. Dulu time belajar Bahasa Jepun kat sekolah dulu, mende yg selalu nampak dlm textbook dia yg membuatkan  aku rasa teruja nak pergi Jepun adalah sebab nak naik Shinkansen n nak tangkap gambar berlatarbelakangkan encik Fuji-san. Ye la kan, nak panjat gunung ni memang tak mungkin akan tercapai kan. So pagi2 tu pun mulalah perjalanan kami naik ke Fuji Five Lake.
     On the way ke situ nampak FUJI Q AMUSEMENT PARK. Tapi xde keberanian nak stop gi main roller coaster dia. Macam scary sangat. :P
     Trip ke encik Fuji-san ni tak seperti yg diharapkan sebab x berkesempatan nak berjumpa dengan puncak encik Fuji-san. Kabus tersangat la tebal memandangkan kitorang pergi time autumn. Padahal awal2 autumn je pun. Soooobbssss.. tapi xpe lah. First time nampak daun maple warna merah kat sini lah. mihihiiiiii.. Excited gile kot.. haha. Xpelah, Next time mungkin boleh pergi lagi. Mungkin next time ada chance nak berjumpa dengan puncak encik Fuji-san. :D
Lets go to encik Fuji-san. Beratur dulu b4 naik train yg kawaii ni ok.


First daun maple merah yg kitorang jumpa. hiks. Excited weyh. Yelah before this asyik bergelumang ngan daun kapal terbang je. haha
Welcome to encik Fuji-san. Manalah tau kalau korang ingat aku tipu ke.

Hapineko Cafe, Shibuya
     Kitorang tak lama sangat kat Fujisan tu. Disebabkan rasa sedih tak dapat tengok puncak encik Fuji-san  so kitorang pun turun lah dari encik Fuji-san pergi Shibuya pula. Budak2 ni teringin nak pergi main ngan kucingS kat Hapineko Shibuya. Meh nak ajar atarashi kotoba (new word) hari ni. Neko tu maksudnya kucing aka mioww. Hihiii. Actually aku ni seorang hamba Allah yg sangat penakut ngan kucing. Tapi berkat kesabaran kawan2 aku ni nak bawa aku pergi juga menghadap kucing2 yg comel ni, terpaksalah aku gagahkan juga kaki n kekuatan mental aku ni. Ok, jom tengok video kucing yang aku amik kat sana nak menunjukkan betapa aku ni takut kat kucing sampai termelatah kat Shibuya tu ha.. oppssss... So, nenek2
sampai nak termelatah pula. hiksssss

Mioow kat sini sombong-sombong. Taknak main ngan manusia. Bajet la tu. hahaa. Tapi aku suka kalau mioww ni tak gesel2 ngan manusia. kalau tak aku yang terjerit kat situ
 p/s: Kalau pergi sana please la order ice green tea dia. terbaik wooo. sodapp. Aku curi minum yang bett punya sebab aku order air lain yg x sedap. lupa dah nama apa ntah air tu.
Aku pun tertanya-tanya samaada hanya aku je yg takut kt kucing ni ataupun diorang pun takut kt aku juga. Miahahahaha....

Belanja sikit gambar my nephew, Daiyyan Ishan aka aiyy yang suka buat gaya kucing & ultraman. Sama kan. Tu tengah menghayati watak kucing la tu. Menyorok bawah kaki aku. Seb baik aiyy, kalau kucing maunye aku menjerit sampai panjat naik atas kerusi. kuikuiiii

No comments:

Post a Comment