Saturday, January 30, 2016

Korea Travelogue Autumn 2015 - Day 2: Garden Of Morning Calm

19 Nov 2015 ::Garden Of Morning Calm::
Annyeong. Alamak. lamanya delay. Hikss. Lamanya nak amik masa nak update blog ni. Hari kedua pun tak habis2 lagi. Camne nak habiskan lagi 7 hari lagi kat Korea ni? Hahahaaa.. Sorry la, sibuk sikit sejak dah jadi Houseman balik ni. Time tak sibuk pula internet pula habis Quota. Sekarang ni try pakai internet OneXOX pula. Nak try tgk ok tak internet dia. Hahaa. Tengok iklan dalam internet macam vavavom sangat. So, why not give it a try kan. haha.

Ok, first thing first.
Last entry dah cerita camne nak gi Nami Island kan. So, ni continous chapter from last chapter. Garden of Morning Calm ni still dalam Gapyeong lagi. memandangkan kita ada 1 day Gapyeong free tour kan, so apa salahnye kita cover tempat-tempat lain juga kan. Jangan la pergi Gapyeong tu just untuk ke Nami Island je kan. Takkan nak habiskan the whole 1 day kat Nami je kan. So, jomlah kita ke Garden of Morning Calm. Usually org yang ke Nami Island ni akan pergi Petite France juga. Tapi aku malas nak pergi ke Petite France memandangkan kat Petite France tu just tgk building dia je kan. Sorry, no offense! Ada je orang yang suka pergi Petite France tu. Sila2. haha.

Dari Nami Island nak ke Garden of Morning Calm tu agak jauh la juga. Around 1 hour plus juga la. Penat gila aku berdiri dari Nami ke Petite France. Petite France lagi dekat la. Time passenger turun kat Petite France tu aku pun apa lagi, terus la pergi duduk kat seat kosong. haha. Sempat juga la terlelap jap before sampai kat Garden of Morning Calm tu. 

Sampai2 sana hujan pula rintik-rintik. Payung tak bawa. nasib la baju ada hood. Dapatlah berteduh dari hujan kejap. Aku pakai coupun yang amik kat KTO kat KL tu kan. So, boleh la saving sikit. So aku just bayar 7000won la. Lupa pula exact harga dia. Masuk je kat situ, Subhanallah!! Lawa sangat. Nami Island memang sangat lawa. Kat sini pun lawa sangat giler. In a different way. Ahaakksss..

So, Jom layan gambar-gambar yang aku amik kat sana. Jom layan gambar sampai MUNTAH!! haha

Thanks to my Hoodie. <3 p="">

Ibuku-ibuku si ikan kaloi.. 

Ni kalau ada 1 pokok bonsai macam ni kat rumah ni syok juga kan

Lawanyeee...

Gambar melompat kat mana2 pun wajib ada

Tumpang ikat tali kasut jap. ^.~

Subhanallah. Lawa sangat. memang sesuai ngan nama. Garden of Morning Calm. Even aku pergi petang pun still calm lagi. haha

Semua tempat pun lawa untuk amik gambar. nasib bateri phone bertahan..

Oklah, penat dah pusing satu taman ni. Besar gila. Kitorang balik dulu. Acah-acah naik titi gantung la before ciowwww.. hikss

Untuk balik ke Seoul, aku pilih untuk naik train dari Cheongpyeong St. Sebab tu train station yang paling dekat dengan Garden of Morning Calm. Takkan la nak naik dari Gapyeong st. pula kan. It will take forever to go there from here by bus. Pengsan... hahaaa. Think smart ok guys. 

On da way balik tu sempat usha budak pompuan ni duk ber'make-up' dalam train. Kat Korea ni la aku selalu nampak awek2 dia suka make-up walau dimana pun berada. Obsess betul ngan kecantikan. No wonder la cosmetik product kat sini ada kat mana-mana je. High demand. hahah


Okay bye. See u in day 3 at Korea. mmuaahhhxoxo
With LUV
nadia~




3 comments:

  1. Hey, have you restarted housemanship already?

    ReplyDelete
  2. salam boleh tnya, isteri saya nak quit h.o baru 4 bulan. sebolehnya saya nak dengar pendpat dari saudari. atau lebih baik lagi kalau dapat saudari bagi pandagan peribadi kepada isteri saya. tqvm

    ReplyDelete